Το στοιχείο που με γοήτευσε ηταν πως παρά τη φαινομενική αγριάδα της, η Αμοργός απευθύνει μια τεράστια και ζεστή αγκαλιά. Κλασικό κυκλαδίτικο νησί που το πιο ψηλό δέντρο είναι ο βράχος. Τα νερά της μοιάζουν με …πισίνας και οποιος αντέχει να επισκευθεί τα χωριά της, θα μαγευθεί από τα σοκάκια, τα ζωγραφιστά δρομάκια και την καθαριότητα που επικρατεί στο νησί. Απέραντη ησυχία και γαλήνη που σε μεταφέρει σε άλλο σύμπαν αφήνοντας μακριά τις έγνοιες της πόλης και της καθημερινότητας. Η ανάβαση στο μαναστήρι της Παναγίας της Χοζοβιώτισσας ξεθεώνει αλλά και αποζημιώνει με το θέαμα και την κατάνυξη. Οι τιμές είναι προσιτές και το φαγητό ικανοποιεί πλήρως αυτόν που το κατεβάζει με την κουτάλα.
Τα καλά κόποις κτώνται και συναντάς την Αμοργό αφου ταλαιπωρηθείς για 7 ωρες. Το σχετικο καταμαράν πλοιο είναι μεν γρήγορο αλλα κάνει στάσεις στη Μήλο, τη Φολέγανδρο και τη Σαντορίνη. Δεν εχει κατάστρωμα, σαλόνι, δεν μπορείς να χαλαρώσεις, να περπατήσεις λίγο, να χαζέψεις εξω, να κάνεις ένα τσιγάρο σαν άνθρωπος, να βγάλεις μια φωτογραφία, με αποτέλεσμα να γίνεις σαρδέλα στις άβολες αεροπορικές θέσεις.
Οι Αμοργιανοί φαίνεται πως τους φτάνουν τα λίγα και δεν εχουν φιλοδοξίες ανάπτυξης του τόπου τους. Υποδομές δεν εχει. Ολο και ολο ένα σοβαρό ξενοδοχείο, το Αιγιαλίς, και κατά τα άλλα κάθε παππούς και γιαγιά που θέλουν ένα χαρτζιλίκι για τα φάρμακα του χειμώνα κοτσάρουν στα σπίτια τους το rooms to let. Το μοναδικό νησί στο οποιο δεν διοργανώνονται βόλτες με καραβάκι.
«Εχει πολύ κακές θάλασσες» μου είπε ενας ντόπιος. Ρε αδερφέ θεωρητικά έμπειροι ναυτικοί είστε, δεν ξέρετε τον καιρό; Ολων των άλλων νησιών πως τον ξέρουν δηλαδή; Αλλά εστω και ετσι, χάθηκε ο κόσμος να κάνεις μια σχετικά σύντομη βόλτα; Εστω μέχρι τη Νικουριά, [ ΣΣ παράπλευρο συμπαθητικό νησάκι ] Δεν είπαμε να φτάσεις στην Κρήτη!
Η Αμοργός εχει και αυτή ναυάγιο. Το ήξερες;
Ουτε πρόκειται να το μάθεις ποτέ γιατι οι Αμοργιανοί δεν το διαφημίζουν και δεν ανοίγουν και έναν δρόμο για άλλα μαγικά τους μέρη όπως τα Χάλαρα. Το αποχετευτικό τους σύστημα βαριούνται να το φτιάξουν με αποτέλεσμα στην Αιγιάλη μετα τα μεσάνυχτα να αναδύεται δυσοσμία.
Η επιστροφή είναι ακόμα πιο κουραστική καθώς το πλοιο κατεβαίνει στα Κουφονήσια και μετά ξαναγυρνάει στην Αμοργό και κάνει τις προηγούμενες στάσεις. 8 και πλεον ωρες στο άβολο πλοιο σε κάνουν στην καλύτερη να ψάχνεις να ξεκουραστείς και στη χειρότερη να πιεις 10 σφηνάκια να ερθεις σε μια ισορροπία. Τα αξιοθέατα της Αμοργούς μπορείς να τα πληροφορηθείς κάνοντας μια βόλτα στον παγκόσμιο ιστο.
Μερικά μυστικά ομως αξίζει να τα μοιραστώ μαζί σου.
Να μείνεις στο Αιγιαλίς που σου προσφέρει και καλό επίπεδο υπηρεσιών και καταπληκτική θεα στην Αιγιάλη.
Να βρείς τον Βασίλη από το Αιγιαλίς, έναν φοβερό τύπο που είναι πρόθυμος να σε ξεναγήσει σε μέρη που κανένας χάρτης δεν εχει και σχεδόν σε υποχρεώνει να περάσεις καλά.
Στα Θολάρια που σίγουρα θα επισκευθείς, να περάσεις από το Σαντουράκι. Ένα φοβερό ταβερνάκι που ο καλός άνθρωπος που το εχει, καθώς με είδε ταλαιπωρημένο από την πεζοπορία, με κέρασε το μπουκάλι το νερό που ζήτησα να αγοράσω και επ’ουδενί δεν δέχθηκε χρήματα!
Τέλος, στην Αιγιάλη να πάς στο Vegera να φάς ένα οποιοδήποτε γλυκό σου προτείνει ο Νίκος που έχει το εν λόγω μπαράκι. Ένα τεράστιο κομμάτι και γεύση χαρμα! Ακόμα το θυμάμαι και το λιγουρεύομαι! Οσο για τα διατροφικά σου και τα φιτ μη χολοσκάς, θα τα κάψεις στην κολύμβηση!
Δείτε τις φωτογραφίες εδώ:
http://picasaweb.google.com/mr.suspect/200902#
Και όπως ειπαμε!
Αν σας αρεσει καποια, μπορειτε να την κλεψετε ελευθερα. Τα πνευματικα δικαιωματα δεν με ενδιαφερουν. Απλως, απευθυνομενος στο φιλοτιμο σας, αν αποφασισετε καποια ή καποιες να τις διαδωσετε, μπορειτε να αναφερετε ότι την πηρατε από το www.suspectblog.gr
Οποτε λοιπον, βαλτε τις μουσικες που σας αρεσουν καθως θα τις χαζευετε και απολαυστε το σαν βιντεοκλιπ!