Μόλις γύρισα από το 1968. Μου φάνηκε πάρα πολύ καλό, με κάποια μικρά συνδετικά θεματάκια αλλά μεταφέρει καταπληκτικά την ατμόσφαιρα της εποχής, είναι συγκινητικό και το βλέπει άνετα κι όποιος δεν ενδιαφέρεται καθόλου για το μπάσκετ (δηλαδή ακόμη και οι άνθρωποι χωρίς πυξίδα στη ζωή τους... πώς να είναι μια ζωή χωρίς μπάσκετ; ). Μου άρεσε ιδιαίτερα η μεταφορά στην ατμόσφαιρα της χούντας, των μπουζουκιών, η σύνδεση με το προσφυγικό , την Πόλη, τα γεγονότα του '55, ο τύπος που κάνει τον ελεγκτή του τραμ εξαιρετικός και γενικά πάρα πολύ αξιόλογη προσπάθεια. Μπράβο στο Μάκη Αγγελόπουλο που είναι ένα κόσμημα για το χώρο γενικώς. Ομολογώ ότι την Πολίτικη Κουζίνα δεν την έχω δει, αλλά θα κάτσω να τη βρω, με τσιγκλάει που έχει γεννηθεί στην Πόλη ο Μπουλμέτης.
Καλτ τόνος ο -πιο γραφικός κι από το Μέτσοβο- σπίκερ Σωτηρίου. Τον θυμάμαι από τα τέλη 90ς να κάνει μεταδόσεις άλλης εποχής. Ξεκαρδίστηκα.
Νομίζω το πιο όμορφο στην ταινία είναι η αίσθηση που σου αφήνει ότι τα αθλητιά γεγονότα δεν είναι εκτός της εποχής τους, αλλά αποτελούν κομμάτι της. Το τι σήμαινε το Κύπελλο για μια χώρα κλειστή, σε χούντα, το πώς κάποιου η ζωή μαρκάρεται από ένα γεγονός ή πώς αυτό το θεωρεις άρρηκτα δεμένο με κάποια φάση της ζωής σου. Π.χ. το καλοκαίρι του 2004 με το euro και τους ΟΑ το έζησα καθηλωμένος σε ένα καροτσάκι, μη γνωρίζοντας αν θα ξαναπερπατήσω και τα βράδια που έρχονταν οι φίλοι στο σπίτι με το πρόσχημα να δουν το ματς αλλά ουσιαστικά να με στηρίξουν ή να με αποτρέψουν απο το να τρώω βουλιμικά είναι κάτι που πάει μαζί με το Τζινόμπιλι, το Δέλλα και την τελετή έναρξης (μη σου πω και τη Γιουροβιζιον).
Τέλος, μου φάνηκε πολύ έντιμος ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίστηκε το θέμα της χούντας η ταινία. Το εύκολο είναι να πάρεις ένα ανελεύθερο καθεστώς και να ταυτίσεις όσους το στήριξαν ή αποτέλεσαν μέρος του μαζί του και να τους παρουσιάσεις ως τέρατα. Το δύσκολο είναι να δείξεις ότι σε κάθε -μα σε κάθε- καθεστώς υπάρχει και η ανθρώπινη πλευρά αυτών που βρίσκονται απέναντι από αυτή που οι περισσότεροι θεωρούμε την ηθική. Έχω βιώματα από ανελέυθερα καθεστώτα που φοβάσαι να πεις μια φράση μη σε πάνε μέσα σαν τον τάδε ή τον δείνα, αλλά ακόμη και ανάμεσα μέσα στους ρουφιάνους ή τους υποστηρικτές μπορεί να έχεις φίλους, συμπάθειες ή να ερωτευτείς κιόλας. Για μένα ήταν η πιο δυνατή σκηνή της ταινίας το καφενείο, μην κάνω και σπόιλερ.
QUOTE
Μπράβο στον Μάκη Αγγελόπουλο - άφησε τεράστια παρακαταθήκη .
Ακριβώς αυτό. Ελπίζω η ταινία να πάει πολύ καλά και ταμειακά (έκανε 60.000 εισιτήρια την πρώτη εβδομάδα) και να μείνει στο μπάσκετ ο άνθρωπος. Το Σάββατο θα είμαι με την ΑΕΚ, αξίζει ένα τίτλο η προσπάθειά του στην ομάδα, είναι κρίμα να μην έχει μεγαλύτερη στήριξη.
ΥΓ: Για το δε σκηνοθέτη διάβασα το εξής για την Πολίτικη Κουζίνα:
Σε σύγκριση με όλες τις ταινίες (ελληνικές και ξένες), έχει πουλήσει το δεύτερο μεγαλύτερο αριθμό συνολικών εισιτηρίων πανελλαδικά, με την πρωτιά να την κατέχει ο Τιτανικός. Συνολικά, πούλησε περισσότερα από 700.000 εισιτήρια στην Αθήνα,[7] τα οποία συμπεριλαμβάνονται στο πανελλαδικό σύνολο των 1.300.000 εισιτηρίων Κι εγώ δεν την έχω δει, ντροπή μου.