Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ποσο συχνα πρεπει να αλλαζουν οι προπονητες στις υποδομες
BasketForum - Basketball talk. NBA, Euroleague, A1... > Στα παρκέ > Οτιδήποτε για το μπάσκετ
lethes
Καλησπερα ειμαι προπονητης σε κοριτσια 12-15 ετων και τωρα τελευταια μου εχει δημιουργηθει ενα ερωτημα για το οποιο θελω την γνωμη σας...πρεπει τα παιδια να εχουν στα χρονια που ειναι στα αγωνιστικα τμηματα των υποδομων εναν η περισσοτερους προπονητες?.γιατι πολλοι λενε οτι χρειαζεται ενα παιδι να αλλαξει αρκετους προπονητες ωστε να παρει απο τον καθενα κατι ενω αλλοι λενε οτι πρεπει να εχει εναν προπονητη και να ακολουθησει τα δικα του πιστευω και την δικια του διαπαιδαγωγηση...θα ηθελα την γνωμη σας..ευχαριστω!! (αν υπαρχει και καποιο Link που να μιλαει για αυτο το θεμα καλοδεχουμενο) smile.gif
Zoys
Χμμ... Καλή ερώτηση. Για μένα δεν είναι το θέμα αν θα είναι ένας ή δέκα οι προπονητές, αλλά το πόσο έχουν πραγματικά όρεξη να δουλέψουν με τα παιδιά, αν θα δώσουν σε αυτά τα σωστά εφόδια, αλλά και αξίες για το μέλλον τους είτε συνεχίσουν με το μπάσκετ είτε όχι. Κυρίως να ξέρουν όχι μόνο από προπονητική και τα περί του μπάσκετ, αλλά και τι είναι καταλληλότερο για αυτά και σωστούς τρόπους εκγύμνασης και προπόνησης...

*Παίζει να είσαι ένα από τα 5-6 μέλη του forum που έχουν στα στοιχεία τους αγαπημένη ομάδα τον Ολυμπιακό και αγαπημένο παίκτη το Διαμαντίδη. laugh.gif Μπράβο για την επιλογή χωρίς πλάκα.
lethes
Σ ευχαριστω πολυ για την απαντηση σου...βεβαια και πρεπει να εχει να δωσει ο καθε προπονητης και να μεταδωσει πραγματα απλα ηθελα να δω γνωμες για το τι ειναι καλυτερο..οσο για τον Διαμαντιδη θα τον ηθελα στην ομαδα μου αλλα αφου δεν εγινε οταν επαιζε στον Ηρακλη τωρα τον θαυμαζουμε ολοι με την φανελα του Παναθηναικου ομως σε καμμια περιπτωση στα μεταξυ μας παιχνιδια δεν τον υποστηριζω..tongue.gif
Magnus92
Νομιζω πως η αληθεια ειναι καπου κοντα σε αυτα που λεει ο Zoys... Πανω απ ολα μετραει η ορεξη που εχει ο κοουτς για δουλεια...


ΥΓ Εγω παντως τωρα που το σκεφτομαι σε ολη μου τη ζωη εναν προπονητη ειχα (οσα χρονια επαιζα...). Τα αποτελεσματα ας τα κρινουν οσοι εχουν παιξει μαζι μου tongue.gif
lethes
Συμφωνω οτι αυτα που μετρανε ειναι η ορεξη οι γνωσεις του προπονητη και ο χαρακτηρας του ομως αν μπορουσαμε να πουμε οτι διαθετει μια ομαδα 3-4 απο δαυτους με αυτα τα προσοντα θα ηταν καλυτερο καθε χρονο να τους κανει και διαφορετικος η να εχουν εναν για ολα τα χρονια που βρισκονται στα αγωνιστικα τμηματα των υποδομων..εκει θα ηθελα μια γνωμη..ευχαριστω και παλι για το ενδιαφερον σας
lethes
Κανεις καμμια γνωμη παιδια...!!
COACHBASKETBALL
QUOTE(lethes @ May 24 2011, 15:11 ) *
Κανεις καμμια γνωμη παιδια...!!

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΜΕΝΑ
ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ ΣΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ. ΤΑ ΖΗΤΟΥΜΕΝΑ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΗΛΙΚΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΥΟ :

1) ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΑΤΟΜΙΚΩΝ ( ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ) ΚΙΝΗΣΕΩΝ ΣΤΟ ΜΠΑΣΚΕΤ.
ΑΝ ΛΟΙΠΟΝ Ο ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΕΧΕΙ ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΟΥ (ΔΗΛΑΔΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΙΚΡΕΣ ΗΛΙΚΙΕΣ ΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΟΥ ΣΟΥΤ - ΤΗΣ ΝΤΡΙΠΛΑΣ - ΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΜΠΑΛΑ - ΣΩΣΤΗ ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΘΕΣΗ ΚΤΛ) ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΘΑ ΔΕΙΞΕΙ ΣΤΟΥΣ ΑΘΛΗΤΕΣ ΚΑΤΙ ΝΕΟ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ, ΟΛΟΙ Η ΠΡΟΠΟΝΗΤΕΣ ΚΑΤΑ 90% ΔΙΔΑΣΚΟΥΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΜΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ( ΔΕΝ ΠΑΜΕ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΗΛΙΚΙΕΣ ΝΑ ΔΙΔΑΞΟΥΜΕ ΖΩΝΗ -MATS UP AMYNΕΣ ΚΤΛ)
ΑΡΑ ΚΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΛΟΓΟΣ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΗ ΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ...... ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ ( ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ)

2) ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΗΛΙΚΙΕΣ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΚΤΩΝ ΑΠΟ ΜΕΡΟΥΣ ΜΑΣ .

ΩΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΕΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΙ, ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΟ ΤΡΟΠΟ ΜΑΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΘΛΗΤΕΣ ΝΑ ΑΓΑΠΗΣΟΥΝ ΤΟ ΑΘΛΗΜΑ ΜΑΣ ΜΕ ΤΕΤΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΑΝ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΛΟΓΟ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΟΥΝ ΤΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΠΑΣΚΕΤΙΚΟ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ , ΘΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΣΤΟ ΜΠΑΣΚΕΤ ? ( ΣΑΝ ΥΓΙΕΙΣ ΦΙΛΑΘΛΟΙ- ΣΑΝ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ ΚΤΛ)

ΩΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΕΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΙ,ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ NA ΕΜΦΥΣΗΣΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΑΘΛΗΤΕΣ ΜΑΣ ΟΤΙ ΜΠΑΣΚΕΤ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΜΠΑΛΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΚΑΛΑΘΙ? ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΕΛΗ ΜΙΑΣ ΟΜΑΔΑΣ? ΟΤΙ Η ΟΜΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΙΟ ΨΗΛΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΓΩ ΜΑΣ? ΟΤΙ Η ΝΙΚΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΑΝ? ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΝΑ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΗΤΤΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΝΑ ΣΥΓΧΕΡΟΥΜΕ ΤΟΝ ΝΙΚΗΤΗ ? ΑΛΛΩΣΤΕ ΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΕΣ ΠΟΥ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΑΣ ΘΑ ΤΙΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ.....

ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΩΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΕΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΙ, ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΟΤΙ ΟΙ ΑΘΛΗΤΕΣ ΜΑΣ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ ΕΥΠΛΑΣΤΑ ΣΦΟΥΓΓΑΡΙΑ , ΚΑΙ Η ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΜΑΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΑ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΕΙ ΑΝΕΠΑΝΟΡΘΩΤΑ.....??????

ΚΑΤΑΛΗΓΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΜΑΣ ΕΡΩΤΗΜΑ , ΔΗΛΑΔΗ ΑΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΖΕΙ Ο ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΕΣ ΗΛΙΚΙΕΣ , Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΟΥ ΑΠΟΨΗ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΟΧΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΖΕΙ , ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΩΣΤΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΩΝ , Η ΟΠΟΙΑ ΑΝ ΓΙΝΕΤΕ ΠΑΝΩ ΣΕ ΛΑΘΟΣ ΒΑΣΗ ΚΑΙ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟΤΕ ΟΧΙ ΜΙΑ ΑΛΛΑ ΧΙΛΙΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΕ....

ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΚΑΠΟΙΑ ΛΙΝΓΚ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΕΣ ΗΛΙΚΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΜΟΥ

΄Τα παιδιά μαθαίνουν από τον τρόπο που ζουν΄


Ποιός μπορεί να πει που ακριβώς σταματά ο ρόλος του προπονητή, οι γνώσεις, οι ευθύνες και οι κατευθύνσεις που πρέπει να δίνει; Ειδικά, για όσους ασχολούνται με ακαδημίες και μικρά παιδιά, τα παρακάτω είναι ένας πολύτιμος οδηγός, για το πως πρέπει να αντιλαμβανόμαστε το ρόλο μας και την επίδραση που αυτός έχει στους μικρούς αθλητές μας.


Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κριτική:
Μαθαίνει να κατακρίνει.

Αν ένα παιδί ζει μέσα στην έχθρα:
Μαθαίνει να καυγαδίζει.

Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ειρωνία:
Μαθαίνει να είναι ντροπαλό.

Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ντροπή:
Μαθαίνει να είναι ένοχο.

Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κατανόηση:
Μαθαίνει να είναι υπομονετικό.

Αν ένα παιδί ζει μέσα στον έπαινο:
Μαθαίνει να εκτιμά.


Αν ένα παιδί ζει μέσα στη δικαιοσύνη:
Μαθαίνει να είναι δίκαιο.

Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ασφάλεια:
Μαθαίνει να πιστεύει.

Αν ένα παιδί ζει μέσα στην επιδοκιμασία:
Μαθαίνει να έχει αυτοεκτίμηση.

Αν ένα παιδί ζει μέσα στην παραδοχή και φιλία:
Μαθαίνει να βρίσκει την αγάπη μέσα στον κόσμο.

Διαβάστε περισσότερα: Visit My Website

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΦΙΛΙΚΟ ΜΠΛΟΓΚ ΤΡΙΠΟΝΤΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΠΟΥ ΣΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΤΟ ΑΘΛΗΜΑ ΜΑΣ. ΕΝΑ ΑΡΘΡΟ ΤΙΜΗ ΣΤΟΥΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΦΑΝΕΙΣ ΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ BASKETBALL ......
<< Και όλα αυτά τα έκανα μαθαίνοντας ότι το μπάσκετ ΔΕΝ είναι μόνο το να περάσεις τον εκάστοτε αντίπαλό σου και να βάλεις την μπάλα στο καλάθι κοκορευόμενος μετά μέσα στα μούτρα του, αλλά είναι μια ολόκληρη μυσταγωγική διαδικασία που ξεκινάει από το να είσαι μέλος μιας ομάδος. Να μάθεις να χάνεις και να αναγνωριζεις τον νικητή. Να ξέρεις να κερδίζεις και να συγχαίρεις τον αντίπαλο. Να αντιλαμβάνεσαι την αξία του συμπαίχτη. Να δέχεσαι τον ρόλο σου ακόμα και αν αυτός είναι να κάθεσαι στον πάγκο και να χειροκροτάς και να ενθαρρύνεις τους συμπαίχτες σου. Να είσαι σοβαρός στην προπόνηση και να ακούς τον προπονητή σου. Να δουλεύεις στις αδυναμίες σου. Να γίνεις χρήσιμος αποβάλλοντας εγωισμό, αλλά δουλεύοντας για το καλό του συνόλου. Να πειθαρχείς ακόμα και όταν θεωρείς ότι αδικείσαι. Να είσαι μέλος ομάδος, ακόμα και αν πρόκειται για μια ομάδα Δ' ΕΣΚΑ.>>

Διαβάστε περισσότερα: Visit My Website

Όταν διαχειρίζεσαι παιδιά και νέους ανθρώπους:

* ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να εκμεταλλεύεσαι τα όνειρά τους
* ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να λες ψέματα
* ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να φέρεσαι άσχημα
* ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να μη γνωρίζεις

Όταν διαχειρίζεσαι παιδιά και νέους ανθρώπους:

* ΕΧΕΙΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ότι δεν θα πλουτίσεις
* ΕΧΕΙΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ να λες πάντα την αλήθεια
* ΕΧΕΙΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ να προσφέρεις τον εαυτό σου
* ΕΧΕΙΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ να επενδύσεις στη γνώση


Διαβάστε περισσότερα: Visit My WebsiteALL ABOUT BASKETBALL COACH blog για Προπονητές Μπάσκετ και οχι μονο


ΟΔΗΓΟΣ – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΣΤΑ ΓΗΠΕΔΑ ΤΟΥ ΜΠΑΣΚΕΤ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ




(με εφαρμόσιμες συμβουλές προς τους προπονητές – αθλητές και γονείς)

ΑΠΟ ΤΟΝ:
Διδακτορα Εμμανουήλ Γεωργιάδης www.PsychologyOnLine.gr
Διοφάντους 13, 151 25, Μαρούσι
Τηλέφωνα: 210 6800997
6937444676
ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
ΜΕ ΤΗΝ Ε.Σ.Κ.Α.Ν.Α www.eskana.gr
ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ
www.coachbasketball.gr



Η Ε.Σ.Κ.Α.Ν.Α σε συνεργασία με τον αθλητικό ψυχολόγο Δρ. Εμμανουήλ Γεωργιαδη και την ιστοσελίδα www.coachbasketball.gr
αντιλαμβανόμενη τον μεγάλο κίνδυνο που διατρέχει το ερασ/κο Μπάσκετ στην Ελλάδα μέσα και έξω από τους αγωνισκούς χώρους ,θα διοργανώσει μέσα στον Οκτώβριο του 2010 για τα σωματεία μέλη της, ημερίδα με θέματα καλαθοσφαίρισης και θα διανέμει ένα οδηγό με προτάσεις για την αποτροπή της κάθε μορφής βίας . Οι προτάσεις είναι απλές και εύκολα εφαρμόσιμες. Ευελπιστούμε πως αν γίνουν μέρος της καθημερινής εφαρμογής των εμπλεκομένων με το Μπάσκετ στην Ελλάδα (προπονητές, αθλητές, γονείς, παράγοντες, διαιτητές), θα αποτελέσουν ένα σημαντικό βήμα αποτροπής της βίας.








Σεπτέμβριος 2010

Περιεχόμενα




Η αποτροπή βίαιων συμπεριφορών στον αθλητισμό Σελ. 3


Τρόποι αποφυγής της βίας: Ενέργειες των προπονητών Σελ. 5


Τρόποι αποφυγής της βίας: Ενέργειες των γονέων Σελ. 6



Η αποτροπή βίαιων συμπεριφορών στον αθλητισμό

Όλοι γνωρίζουν τη σημασία και τη διάσταση που μπορεί να λάβει ένα βίαιο περιστατικό στον χώρο του αθλητισμού. Σε αθλήματα που έχουν μεγάλη δημοτικότητα, τα βίαια επεισόδια είναι πιθανόν να ταυτιστούν με αυτά, αφού αν λάβουν διαστάσεις και γίνουν συχνό φαινόμενο, μπορούν να μολύνουν ανεπανόρθωτα τους νέους αθλητές μεταβάλλοντας τον υγιή συναγωνισμό σε έναν ατέρμονο αγώνα για οριστική επικράτηση μέσα και έξω από τους αθλητικούς χώρους.

Η βία στον αθλητισμό έχει απασχολήσει επανειλημμένα την παγκόσμια ομοσπονδία αθλητικής ψυχολογίας, που έχει προτείνει συγκεκριμένες ενέργειες για την εξάλειψη τέτοιων αρνητικών συμπεριφορών. Συνδυάζοντας τις οδηγίες αυτές με τις ανάγκες των αθλητών και αθλητριών στην Ελλάδα, προτείνονται τα εξής:

· Οι αθλητές χρειάζεται να γνωρίζουν πως πρόκειται να αντιμετωπίσουν σοβαρότατες ποινές σε περίπτωση που εμπλακούν σε βίαιες ή επιθετικές πράξεις. Σε κάθε περίπτωση οι ποινές αυτές θα πρέπει να είναι ισχυρότερες από τα πιθανά οφέλη που μπορεί να αποκομίσουν οι αθλητές από τέτοιες συμπεριφορές (π.χ. αυξημένη δημοτικότητα).
· Η εκπαίδευση της νέας γενιάς των αθλητών στους κανόνες του «ευ αγωνίζεσθαι» πρέπει να είναι καθημερινή και αναπόσπαστο μέρος της αθλητικής ενασχόλησης. Μέλημα των αθλητικών διοικήσεων θα πρέπει να είναι η συνεχής και πλήρης κατανόηση, των λόγων που πραγματοποιείται ο αγώνας, του ρόλου που επιτελεί ο αντίπαλος, της ύπαρξης των κανονισμών του αθλήματος, της κρισιμότητας του αυτοελέγχου, της συνεργασίας με τον συμπαίκτη, καθώς και της σημασίας που έχει η ηθική συμπεριφορά για την βέλτιστη ψυχο-κοινωνική και σωματική ανάπτυξη των νέων αθλητών. Οι προπονητές θα πρέπει να αποτελούν τους πυλώνες προώθησης αυτής της κατανόησης.
· Τα ΜΜΕ και ο αθλητικός τύπος χρειάζεται να τοποθετούν στην σωστή τους διάσταση τα περιστατικά βίας, χωρίς να τα προβάλουν, διαφημίζοντας τα. Αντίθετα, θα πρέπει να προβάλουν στο μέγιστο βαθμό κάθε εκστρατεία μείωσης των βίαιων συμπεριφορών στον αθλητισμό που πραγματοποιείται με τη συμμετοχή των αθλητών, προπονητών, ομοσπονδιών, διοικήσεων, διαιτητών και θεατών.
· Όλοι οι εμπλεκόμενοι στον αθλητισμό (αθλητές, προπονητές, ομοσπονδία, διοικήσεις, τύπος), χρειάζεται να συμμετέχουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα σε ειδικές ημερίδες έτσι ώστε να μπορούν να διασφαλίζουν την κοινή κατανόηση του θέματος της βίας, των αιτιών πρόκλησης της, το κόστος εμφάνισης της καθώς και τους αποτελεσματικούς τρόπους αντιμετώπισης των επιθετικών και βίαιων συμπεριφορών στον αθλητισμό.




· Όλοι μαζί, οι προπονητές, η αθλητική διοίκηση, οι διαιτητές και ο αθλητικός τύπος θα πρέπει να προωθούν την συνεργασία και την συναδέλφωση των αθλητών, αλλά και να υποστηρίζουν την θέσπιση αυστηρών ποινών στις περιπτώσεις εμφάνισης επιθετικών συμπεριφορών.
· Οι αθλητές χρειάζεται να παρακινούνται συστηματικά, προκειμένου να συμμετέχουν ενεργά σε προγράμματα μείωσης των επιθετικών και βίαιων συμπεριφορών. Η ενίσχυση των κανόνων θεμιτής συμπεριφοράς, η θέσπιση αυστηρών ποινών και η εξάλειψη των τρόπων ενίσχυσης των βίαιων συμπεριφορών, είναι μερικοί από τους τρόπους που μπορεί να επιτευχθεί η καθολική παύση των αρνητικών συμπεριφορών στον αθλητισμό.

Ας θυμόμαστε πως η αποτροπή των αρνητικών συμπεριφορών μπορεί να είναι μόνιμη, με αποτέλεσμα η εστίαση να βρίσκεται μόνο στην ουσιαστική σωματική και ψυχοκοινωνική εξέλιξη των συμμετεχόντων, προσφέροντας έτσι τα εφόδια για μία υγιή ανθρώπινη προσωπικότητα.




Τρόποι αποφυγής της βίας: Ενέργειες των προπονητών

Καθώς ο προπονητής είναι ο ουσιαστικός καθοδηγητής και το πρότυπο συμπεριφοράς στους αθλητικούς χώρους, η στάση που κρατά αλλά και οι συμπεριφορές που προωθεί έχουν ιδιαίτερη σημασία για την ορθή διαπαιδαγώγηση των αθλητών. Ο προπονητής που μπορεί να ανταποκριθεί στις ολοένα αυξημένες απαιτήσεις του αγωνιστικής καλαθοσφαίρισης, οφείλει να προωθεί καθημερινά το αθλητικό ήθος μέσα από συχνές και καίριες παρεμβάσεις στα δρώμενα της προπόνησης και του αγώνα. Μερικές από τις κρίσιμες αυτές παρεμβάσεις είναι οι ακόλουθες:

· Ο προπονητής χρειάζεται να ξεκαθαρίζει καθημερινά τους ηθικούς κανόνες του αθλήματος, τη σημασία της προσπάθειας, την αξία της προσωπικής εξέλιξης, τη διαφοροποίηση της διαδικασίας από το αποτέλεσμα, τη συναδέλφωση και τη συνεργασία που επιτυγχάνεται μέσα από τον αθλητισμό.
· Κάθε βίαιη συμπεριφορά, ανεξάρτητα από το δίκαιο ή το άδικο αίτημα της αρχικής αιτιολογίας της, θα πρέπει να κατακρίνεται και να τιμωρείται αμετάκλητα, προκειμένου να μη βρει υποστηρικτές και συνεχιστές. Στη θέση αυτών των συμπεριφορών, μπορεί να αναπτυχθεί ένα ρεπερτόριο μη βίαιων αντιδράσεων εκτόνωσης του θυμού, μέσα από την προπόνηση ή κατά τη διάρκεια σχετικών συζητήσεων.
· Οι στόχοι της ομάδας ή οι εξατομικευμένοι στόχοι των αθλητών χρειάζεται να είναι ξεκάθαροι και κατανοητοί από όλους τους παίκτες, αφού στο αγωνιστικό περιβάλλον η εστίαση θα πρέπει να βρίσκεται στην προσπάθεια για την εξέλιξη της απόδοσης. Όταν ο μοναδικός σκοπός του αγώνα είναι η νίκη, οι επιθετικές και οι βίαιες αντιδράσεις είναι πολύ πιθανές ενώ ταυτόχρονα η παιδαγωγική αξία του αθλητισμού εξαφανίζεται.
· Οι συζητήσεις σχετικά με την πιθανή πρόκληση βίαιων συμπεριφορών ή ο σχολιασμός προηγούμενων επιθετικών συμπεριφορών, θα πρέπει να αποτρέπεται, καθώς είναι πολύ εύκολο οι απειλές ή οι επιθετικές ενέργειες να αποτελέσουν πρότυπο μελλοντικών συμπεριφορών.
· Οι κοινές κοινωνικές εκδηλώσεις με αθλητές άλλων σωματείων, συμφιλιώνουν και βελτιώνουν τις σχέσεις μεταξύ των αθλητών. Οι εκδηλώσεις αυτές κοινωνικοποιούν, δημιουργούν κοινές εξω-αθλητικές εμπειρίες, προωθούν τον κοινό σκοπό της αγωνιστικής εξέλιξης και κάνουν εύληπτη και κατανοητή την αξία της αθλητικής συμμετοχής.



Τρόποι αποφυγής της βίας: Ενέργειες των γονέων

Η βία ως συμπεριφορά σχετίζεται άμεσα με τις επιδράσεις του περιβάλλοντος και με μαθημένους τρόπος αντίδρασης για την υπεράσπιση θιγόμενων προσωπικών δικαιωμάτων. Τις περισσότερες φορές οι βίαιες ή οι επιθετικές συμπεριφορές μαθαίνονται σε μικρή ηλικία και καλό είναι να θυμόμαστε πως η οικογένεια και οι γονείς μπορούν να συμβάλουν σε εξαιρετικό βαθμό στη διαχείριση των συναισθημάτων χωρίς την χρήση βίας. Μερικές απλές ενέργειες που μπορούν να πραγματοποιήσουν οι γονείς προκειμένου να αποτρέψουν τέτοιες επιθετικές και βίαιες συμπεριφορές είναι οι εξής:

· Προσφέρετε στα παιδιά σταθερά και αμετάβλητα αγάπη και προσοχή. Οι αρνητικές συμπεριφορές και η παραβατικότητα εμφανίζονται σπάνια στα παιδιά που μεγαλώνουν με ασφάλεια και με την ανάμιξη των γονέων στην ζωή τους.
· Τα παιδιά χρειάζονται καθοδήγηση. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να μην ξεφεύγουν από την επίβλεψη των ενηλίκων για μεγάλα χρονικά διαστήματα, αφού χρειάζονται την διόρθωση, την εξήγηση, τον έπαινο και την τιμωρία ως απάντηση στις επιθυμητές ή ανεπιθύμητες συμπεριφορές. Μάθετε στα παιδιά τον τρόπο που θα πρέπει να χειρίζονται τις προσβολές, τις απειλές και το θυμό με διαφορετικό τρόπο από τη βία.
· Θυμηθείτε πως είσαστε το μοντέλο συμπεριφοράς για τα παιδιά σας. Ο σεβασμός, η τιμιότητα, η ειλικρίνεια και η περηφάνια είναι σημαντικές πηγές έμπνευσης για τα παιδιά που αντιμετωπίζουν τη βίαιη συμπεριφορά των συνομηλίκων τους. Ενισχύστε την αποφυγή της βίας και τη μη βίαιη αντιμετώπιση των διαφωνιών. Προσέξτε την συμπεριφορά σας στην κερκίδα του γηπέδου, ενισχύστε την προσπάθεια και μην επηρεάζεστε από το αποτέλεσμα του αγώνα.
· Εφαρμόστε σταθερά και απαράκλητα τους κανόνες συμπεριφοράς και την τιμωρία. Τα παιδιά χρειάζονται λογική εξήγηση των κανόνων και σταθερή δομή κανόνων για να μεγαλώσουν με σαφείς όρους από πολύ μικρή ηλικία.
· Προστατέψτε τα παιδιά από την ενδοοικογενειακή βία. Τα μέλη της οικογένειας θα πρέπει να αισθάνονται ασφάλεια μέσα στο σπίτι που τα στεγάζει. Καθώς επίσης να αποφεύγεται με κάθε τρόπο η βίαιη αντιμετώπιση των διαφωνιών μεταξύ των μελών της οικογένειας ανεξάρτητα από το νεαρό της ηλικίας τους.
· Μειώστε όσο μπορείτε την παρατήρηση βίαιων συμπεριφορών


μέσω των ΜΜΕ και του διαδικτύου. Μερικοί απλοί τρόποι είναι να περιορίσετε τη διάρκεια της τηλεθέασης σε 1 ή 2 ώρες την ημέρα, να ελέγξετε το είδος και την ποιότητα των προγραμμάτων που παρακολουθούν τα παιδιά, να ελέγξετε τα ηλεκτρονικά παιχνίδια που παίζουν, να συζητήσετε τους λόγους που υπάρχουν οι βίαιες σκηνές στα τηλεοπτικά προγράμματα και να βοηθήστε να καταλάβουν το πόσο οδυνηρά είναι στην πραγματικότητα τα αποτελέσματα αυτών των συμπεριφορών.





· Ενισχύστε τα παιδιά σας καθώς αντιστέκονται στην βία. Εκπαιδεύστε τα να αντιμετωπίζουν με σταθερές, ήρεμες φράσεις και συμπεριφορές τις απειλές ή τις προσβολές που δέχονται. Βοηθήστε τα να καταλάβουν πως χρειάζεται πολύ μεγαλύτερο κουράγιο και ηγετική ικανότητα η αντίσταση στην βία, παρά η υποχώρηση σε αυτήν.

Διαβάστε περισσότερα: http://www.coachbasketball.gr/2010/09/blog-post_24.html#more

ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΕΣ ΗΛΙΚΙΕΣ ΣΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΛΙΓΚ Visit My Website
maik23
παρα πολυ σωστα τα παραπανω και δεν νομιζω οτι μπορει καποιος να διαφωνησει.

ομως αν ειχαμε αυτους τους ιδανικους προπονητες σε ολη την ελλαδα τοτε θα ειχαμε το καλυτερο μπασκετ του κοσμου.

δυστυχως δεν ισχυουν στην πλειοψηφια τους τιποτα απο τα παραπανω για τους προπονητες των μικρων κατηγοριων γιατι απλουστατα οχι μονο δεν υπαρχει κατι παραπανω απο την στοιχειωδη εκπαιδευση αλλα γιατι ο καθε προπονητης ειναι ενας διαφορετικος ανθρωπος με διαφορετικη προσωπικοτητα και αντιληψη για την προπονητικη.

οποτε εγω δεν καταλαβαινω γιατι αν καποιος ειναι αγενης,υπερβολικα αυστηρος,αυθηροστομος(ναι υπαρχουν ακομα πολλοι που βριζουν μπροστα στα παιδια) και γενικα εχει λαθος προφιλ,να μην αλλαζει?

μονο σαυτην την περιπτωση ομως. γιατι εαν ενας προπονητης ειναι αρεστος στα παιδια τοτε εχουμε πραγματικη ομαδα και πρεπει να παραμενει μαζι τους.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.