QUOTE
Οι καταλήψεις είναι χομπυ πλεον , κομματι της μαθητικής ζωης. Μη ρωτάτε ποια είναι τα αιτήματα, παντού γράφουν τα ίδια και συχνά δεν καταλαβαίνουν τι εννοουν. Το βασικο αίτημα ειναι ενα: ΥΠΝΟΣ. Το διατυπωνουν τα εξαντλημενα απο τα φροντιστηρια παιδια της 3ης λυκειου και οι υπολοιποι ακολουθουν για το χαβαλε. Ολα αυτα (μαζι με το γεγονος οτι οι καθηγητες την καταβρισκουν με τις καταληψεις) ειναι ενδεικτικα για το επιπεδο του εκπαιδευτικου συστηματος.
Μη γενικεύεις τόσο πολύ, εώς και επικίνδυνα. Δε διαφωνώ καθόλου ότι υπάρχουν αυτού του είδους οι "καταληψίες", ωστόσο είναι εντελώς άστοχο να πιστεύει κάποιος ότι οι καταλήψεις είναι εξ' ολοκλήρου απόρροια τέτοιας νοοτροπίας, ή απ' την άλλη, ότι είναι υποκινούμενες. Υπάρχει βέβαια ένας διαχωρισμός, μεταξύ των καταλήψεων της δευτεροβάθμιας και της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς υπάρχουν διαφορετικές ενστάσεις σε κάθε περίπτωση. Να πω την αλήθεια, δεν έχω ιδιαίτερη ενημέρωση για ποιο λόγο γίνονται οι καταλήψεις στα σχολεία, αλλά από αυτά που διαβάζω στο τόπικ αυτό, σίγουρα οι λόγοι είναι διαφορετικοί... Αν και διατηρώ τις επιφυλάξεις μου, καθώς έχουν ειπωθεί διάφορες ανακρίβειες, σε άλλα θέματα. Συνεπώς, δεν έχω κάποια άποψη για τις καταλήψεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αν και γνωρίζω πολύ καλά, όχι ότι είναι κάποιο μυστικό, ότι η κατάσταση στον τομέα αυτό είναι σχεδόν τραγική. Υπάρχει μια ολοένα και μεγαλύτερη υποβάθμιση του ελληνικού σχολείου, στο σημείο μάλιστα που να "μην υπάρχει" και γι' αυτό υπάρχουν ένα σωρό λόγοι.
Από εκεί και πέρα, στα πανεπιστήμια, μιας και έζησα τα δύο τελευταία χρόνια καταλήψεις, συνελεύσεις και όλα τα σχετικά και όχι μόνο στη σχολή μου (σκασμός εσείς!
- άσχετο), αν έχετε την ευκαιρία να μάθετε για το επίπεδο, τις σκέψεις και τις ανησυχίες, την κριτική σκέψη και όλα αυτά τα σχετικά των ατόμων που συμμετείχαν, θα εκπλαγείτε πραγματικά. Περί ενημέρωσης του άρθρου 16, της κατάστασης των πανεπιστημίων στην Ελλάδα, αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη, ούτε λόγος. Ασφαλώς, υπήρχαν (υπάρχουν) και σκοπιμότητες, υποκινήσεις και γενικότερα κινήσεις άσχετες με το πνεύμα της κατάληψης (πέρα από την κρίση που μπορεί να έχει κάποιος για την ορθότητα της κατάληψης ως μέτρο πίεσης). Αυτά όμως δεν αφορούν μόνο τις παρατάξεις που υποστηρίζουν την κατάληψη, αλλά και αυτές που είναι κατά.. Αρκετά όμως έπεσε το επίπεδο του ποστ μου. Παραπάνω αναφέρομαι σε άτομα που δεν έχουν σχέση με κόμματα, ούτε κάποιο κρυφό συμφέρον. Αυτοί είναι που έκαναν την πραγματική κατάληψη, αυτοί είναι που όντως θέλουν μια καλύτερη παιδεία, αυτοί είναι που νοιάζονται για τα δεινά που θα φέρει το νέο άρθρο 16. Βέβαια, αυτοί είναι που βρίσκονται μακριά από τα όποια συμφέροντα, ώστε να μπορούν να εκφέρουν ελεύθερα την άποψή τους.
Αυτούς λοιπόν, ξεχωρίστε τους από τους υπόλοιπους (που είτε κάνουν κατάληψη για πλάκα, είτε σκόπιμα). Και δεν είναι λίγοι...
Το επίπεδο του εκπαιδευτικού συστήματος ασφαλώς και δεν καθορίζεται από το αν οι μαθητές κάνουν κατάληψη... Τουλάχιστον όχι όπως το εννοείς εσύ.. Με προϋποθέσεις, ισχύει το αντίθετο. Δηλαδή προηγείται το χαμηλό επίπεδο και έπεται η κατάληψη.
Τώρα για τ' ότι η κατάληψη είναι παράνομη.. δεκτόν, αλλά τί να το κάνεις, αν αυτό είναι το ισχυρότερο επιχείρημα για να μη γίνεται σε μια δεδομένη χρονική στιγμή; Και τα περιπολικά ή τ' ασθενοφόρα παράνομα δεν είναι ουσιαστικά; Περιορίζουν τους υπόλοιπους, για να επιτύχουν κάτι πολύ σημαντικότερο. Υπερβολική η παρομοίωση, δεν υπάρχει ακριβής αναλογία, αλλά πιστεύω καταλάβατε τι θέλω να πω. Οπότε, θεωρώ πιο ουσιαστικές ενστάσεις που έχουν να κάνουν με τους λόγους και τους σκοπούς της κατάληψης, αν αξίζει δηλαδή τον κόπο να γίνει αυτή η θυσία.
Προσωπικά, δε θα ήμουν υπέρ των καταλήψεων, αν η κυβέρνηση, ή οποιοσδήποτε άλλος φορέας για κάποιο άλλο παράδειγμα, έπαιρνε στα σοβαρά άλλες μορφές κινητοποιήσεων από τους φοιτητές, ως αντίδραση-άρνηση στα θέματα που τους απασχολούν. Αλλά όταν οι διαδηλώσεις γίνονται πεδία πολέμου (γι' αυτό δε φταίνε μόνο οι αναρχικοί που πηγαίνουν μ' αυτό το σκοπό, αλλά και οι ίδιοι οι αστυνομικοί, όποιος θυμάται παλαιότερο σχετικό ποστ μου καταλαβαίνει απόλυτα), όταν ο διάλογος, στον οποίο αναφέρονται πολλές φορές με περισσό θράσος, είναι πιο ανύπαρκτος κι από τον Στηβ Χάνσελ του ΠΑΟΚ, όταν τα δελτία ειδήσεων ασχολούνται με την παιδεία μόνο όταν γίνονται επεισόδια στις διαδηλώσεις, ή καταλήψεις, τότε δε μπορώ παρά να υποστηρίξω αυτή τη μορφή κινητοποίησης.. Εξάλλου, ίσως είναι η μοναδική που μπορεί ν' αναγκάσει-πιέσει την κυβέρνηση, αυτή που μπορεί να της επιφέρει κόστος κι εν κατακλείδι, αυτή που μπορεί να είναι αποτελεσματική, ώστε να επιτύχει τον αληθινό σκοπό της.