8/1-19/1 δεν γινεται τιποτα ενδιαφερον σε αυτον τον κοσμο;;
center
Jan 22 2008, 12:16
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
1830: Η Ελλάδα αναγνωρίζεται ως ανεξάρτητο κράτος με το πρωτόκολλο του Λονδίνου.
1889: Ιδρύεται στην Νέα Υόρκη η δισκογραφική εταιρεία Columbia
1938: Η Εθνική ομάδα πραγματοποιεί την πρώτη της εκτός έδρας νίκη με 3-1 κόντρα στην Παλαιστίνη με γκολ του Κλεάνθη Βικελίδη και του Αντώνη Μηγιάκη
Επίσης σαν σήμερα , (εκτός του morfi)
γεννήθηκαν,
ο Λόρδος Βύρων (1788)
και ο Μίμης Δομάζος (1942)
Alexmei
Jan 27 2008, 10:32
Σαν Σήμερα 27-1
1945 Απελευθέρωση του στρατοπέδου συγκέντρωσης Άουσβιτς
1967 Το πλήρωμα του Απόλλο 1 (Αpollo 1) Gus Grissom, Ed White, and Roger Chafee, σκοτώνονται(φωτιά) στη πλατφόρμα εκτόξευσης (launch-pad)
1973 Η σύγανση των όπλων (cease fire) υπογράφεται στο Πόλεμο Του Βιετνάμ
Γεννήσης:
1756: Wolfgang Amadeus Mozart (Ουλφγκάνγ Αμαντέους Μότζαρτ) στο Σάλσμπουργκ(Salzburg)
kobe8god
Feb 2 2008, 19:40
Τα παραπανω συνεβησαν σαν σημερα . R.I.P Sid Vicious
Alexmei
Feb 9 2008, 20:19
10-2
1964: Oι Beatles βγαίνουν στο Ed Sullivan μπροστά σε 73εκατ. τηλεθεατές
2002: Ο Predrag Stojakovic γίνεται ο πρώτος μη Αμερικανός που κατακτά τίτλο σε διαγωνισμό του ΝΒΑ All star weekend κερδίζοντας τον διαγωνισμό τριπόντων
1891: Εικοσιεπτά διακεκριμένα μέλη της Αθηναϊκής κοινωνίας ιδρύουν τον Πανελλήνιο υλοποιώντας μια ιδέα του Νικολάου Κοτσελόπουλου
KobeBryant
Feb 9 2008, 20:38
1992 - Ο Magic Johnson επιστρέφει στα γήπεδα του NBA με το All-Star Game
B for Basketball
Mar 19 2008, 13:26
QUOTE(NBAer @ Mar 19 2008, 11:20 )
1? 2? 3? 4? 5? φορα που γυρισε???
(Ναι ξερω πρωτη φορα...Αλλα διευρινισε το παιδι μου μην μπερδευτει κανεις )
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη 21/3/ 1920 όπου είχε πάει η οικογένειά του που ήταν μόνιμα εγκατεστημένη στο Ναύπλιο. Εκεί τέλειωσε το Δημοτικό. Από πολύ μικρός διδάχτηκε κιθάρα, μπουζούκι και ούτι από τον Θεσσαλονικιό μουσικοδιδάσκαλο Γιώργο Λώλο, ενώ πρέπει να πήρε και μαθήματα βιολιού. Λίγο πριν το 1935 η οικογένειά του επέστρεψε στο Ναύπλιο, όπου άρχισε να εργάζεται ως μουσικός, παίζοντας ούτι.
Γιος του βαρύμαγκα και καυγατζή Πειραιώτη Διαμαντή Χιώτη και μιας δυναμικής γυναίκας που διατηρούσε στο Ναύπλιο το πιο αριστοκρατικό Μπαρ, με τις πιο όμορφες κοπέλες για σερβιτόρες και με πελάτες της τους πιο παραλήδες και αριστοκράτες της εποχής εκείνης. Ο Μανώλης μεγάλωσε στα χέρια αυτών των κοριτσιών, με τα χάδια, τα φιλιά και τις τρυφερές φροντίδες τους, μέσα στη χλιδή και στα πλούτη της σπάταλης μητέρας του που δεν άφησε ποτέ να του λείψει τίποτα. Με λίγα λόγια, ο Μ. Χιώτης μεγάλωσε σαν αρχοντόπουλο στο Ναύπλιο και διατήρησε μέχρι τον πρόωρο θάνατό του την αριστοκρατική του εμφάνιση και τον χαρακτήρα του. Η καταγωγή του προπάππου του ήταν από τη Χίο, γι' αυτό και το όνομα Χιώτης.
ΜΑΕΣΤΡΟΣ ΣΤΑ ΔΕΚΑΕΞΙ
Το 1936 έρχεται στην Αθήνα. Την πρώτη του ολιγοήμερη εμφάνισή του την έκανε στα «Παγώνια» (στη Σωκράτους και Αγίου Κωνσταντίνου γωνία) πλάι στον Στράτο Παγιουμτζή.
Μετά από εμφανίσεις που διαρκούσαν λίγες μέρες (με Γιώργο Δερέμπεη ή Σωφέρ, κλπ) εμφανίστηκε σαν επαγγελματίας στο «Δάσος», στο τέλος του 1936, πλάι στον Στράτο, και με ορχήστρα που αποτελείτο από μπουζούκι, σαντούρι, κιθάρα και βιολί.
Την ίδια εποχή, ο Στράτος τον πήγε στην «Κολούμπια» όπου, παιδάκι ακόμα (16 ετών), υπόγραψε συμβόλαιο ως «διευθύνον πρίμο όργανο». Για πολλά χρόνια ήταν ο βασικός εκτελεστής της Columbia.
Σε λίγο, το 1937-38, φωνογράφησε και το πρώτο του τραγούδι «Γιατί δεν λες το ναι» (Το χρήμα δεν το λογαριάζω) με τον Στράτο Παγιουμτζή. Αμέσως μετά γνωρίζεται με τον Μπαγιαντέρα και παίζει μαζί του στις κλασικές εκτελέσεις των προπολεμικών επιτυχιών του, "Νυχτερίδα", "Μ' έχεις μαγεμένο", "Ζούσα μοναχός χωρίς αγάπη" και άλλα.
ΧΙΩΤΗ ΜΑΜΠΟ!
Αμέσως μετά την απελευθέρωση, εισαγάγει για πρώτη φορά αυτός τον ενισχυτή στις εμφανίσεις του στα κέντρα και διαμορφώνει στο οργανοποιείο του Ζοζέφ το οκτάχορδο μπουζούκι. Στο πάλκο, χρησιμοποιεί δύο μπουζούκια. ένα κλασικό, με μεταλικές χορδές, κι ένα με χορδές από έντερα, ώστε η χροιά του να μοιάζει με το ούτι.
Στη δεκαετία του '40 γράφει τη μια επιτυχία μετά την άλλη: "Πάλι στις τρεις ήρθες εχθές να κοιμηθείς" (Ντουο Χάρμα), "Θα σου πω το μυστικό μου" (Μ. Νίνου), "Το φτωχομπούζουκο" (Στ. Τζουανάκος), και άλλα.
Το 1950, μετά από δυο χρόνια χωρίς σουξέ, γράφει σε στίχους του Ν. Ρούτσου (που του έδινε μετά από συμφωνία στίχους που απέρριπτε ο Τσιτσάνης) "Τα πεταλάκια" και την ίδια χρονιά το "Σ' αυτό το φτωχοκάλυβο" με την Στέλλα Χασκίλ.
Το 1954 παντρεύεται την πρώτη του γυναίκα, την τραγουδίστρια Ζωή Νάχη και αποκτά μαζί της δύο παιδιά. Λίγο αργότερα γνωρίζει τη Μαίρη Λίντα, και κάνουν μαζί το ανεπανάληπτο ντουέτο που κυριάρχησε στο ελληνικό τραγούδι μέχρι το '66, οπότε και χώρισαν (είχαν παντρευτεί το '59). Ανεπανάληπτες επιτυχίες, κλασικές φιγούρες στον κινηματογράφο και λάτιν ρυθμοί που κορυφώνονταν σε οργιαστικά σόλα.
Παράλληλα δίνει και εκπληκτικά, κλασικού ύφους, σουξέ στον Στέλιο Καζαντζίδη, κυρίως σε στίχους του Χρήστου Κολοκοτρώνη.
ΣΟΛΙΣΤΑΣ ΤΟΥ ΕΝΤΕΧΝΟΥ
Το 1959 ενορχηστρώνει τον "Επιτάφιο" του Μίκη Θεοδωράκη, που έχει κάνει ήδη μια αποτυχημένη έκδοση, και τον απογειώνει. Ακολουθούν "Λιποτάκτες", "Πολιτεία" και "Αρχιπέλαγος". Με τις ενορχηστρώσεις του Χιώτη και τις φωνές των Λίντα, Μπιθικώτση, Καζαντζίδη, Μαρινέλλας, τα έργα του Θεοδωράκη, αλλά και του Χατζιδάκη - του οποίου υπήρξε για καιρό σολίστας - αποκτούν λαϊκή απήχηση. Είναι ουσιαστικά αυτός που ανοίγει το δρόμο και στους άλλους λαϊκούς μουσικούς να συνεργαστούν με τους λόγιους συνθέτες, με αποτέλεσμα την έκρηξη του λεγόμενου "Έντεχνου".
Εξαιρετικός ουτίστας, κιθαρίστας και βιολιστής, αφομοίωσε γρήγορα ετερόκλητα ακούσματα στις συνθέσεις του, ενώ είναι ο πρώτος που χρησιμοποίησε και τα τέσσερα [ενίοτε και τα πέντε] δάχτυλα για να παίζει. Την μεγάλη του φήμη, ωστόσο, την οφείλει στο μπουζούκι. Τέλεια τεχνική, ταχύτατο, αλλά όχι βερμπαλιστικό παίξιμο, εκπληκτικά ταιριαστές εμπνεύσεις στους αυτοσχεδιασμούς.
Άπαντες οι κορυφαίοι μπουζουκτσήδες, μιλούν με σεβασμό και δέος γι αυτόν, απονέμοντάς του τα πρωτεία της εκτελεστικής επιδεξιότητας.
Τα τελευταία πέντε χρόνια της ζωής του ήταν και τα πιο δραματικά. Χωρίζει με την Λίντα (πράγμα που του στοίχισε πολύ) , κάνει αποτυχημένες συνεργασίες και ο καρκίνος αρχίζει να τον κατατρώγει.
Τελευταίο τραγούδι, με τη φωνή (κατά παραγγελία) του Νίκου Χατζηαντωνίου:
Θα κάνω ότι πέθανα
να δω ποιοι μ' αγαπούνε...
Η τελευταία εικόνα, ο θλιβερός επίλογος μιας ζωής 49 ετών, μοιρασμένης ανάμεσα στην πίκρα, τον ενθουσιασμό, τη δόξα, το μεγαλείο και την αδικία:
21 Μαρτίου 1970, στο Α' νεκροταφείο Αθηνών, ο Γιάννης Καραμπεσίνης παίζει με το μπουζούκι του Χιώτη τα "Ηλιοβασιλέματα" και το δακρυσμένο πλήθος τραγουδά. Μαζί και οι τρεις συντρόφισσες της ζωής του: Ζωή Νάχη, Μαίρη Λίντα, Μπέμπα Κυριακίδου.
Γεννήθηκε και πέθανε σαν σήμερα
Κατόπιν ο Αντώνης Κασίτας αναφέρθηκε στην ταινία του Μανώλης Χιώτης, ο Μάγκας που έβαλε Κολόνια στο Ελληνικό Τραγούδι λέγοντας τα εξής: «Η έρευνα κράτησε πέντε χρόνια, αλλά η τύχη -όπως λένε- βοηθάει τους τολμηρούς. Καταφέραμε να βρούμε σε ένα μπαούλο στον Πύργο το πρώτο τραγούδι (Καινούργια Νιώθω τη Ζωή – Παλιά μου Αγάπη) που έγραψε ο Χιώτης στα 17 του με τον Στεφανάκη και το τραγούδησε ο ίδιος μαζί με τον Αθανάσιο Ευγενικό. »Δεν θέλαμε να δείξουμε μόνο τις δύο δεκαετίες της ζωής του Χιώτη, όταν ήταν πλέον διάσημος, αλλά ολόκληρη την πορεία του ξεκινώντας από τη γέννησή του σε ένα πορνείο. Από ένα λούμπεν περιβάλλον κατάφερε να πετάξει πολύ ψηλά με τη μουσική του. »Όταν ο Χιώτης βρέθηκε στο Σικάγο και παίζανε σε διπλανά μαγαζιά με τον Τζίμι Χέντριξ, ο μεγάλος Χέντριξ δήλωσε γι’ αυτόν ‘Δεν είμαι εγώ ο πρώτος, ο Χιώτης είναι!’».