Help - Search - Members - Calendar
Full Version: "Αθλητικό μάρκετινγκ και μάνατζμεντ"
BasketForum - Basketball talk. NBA, Euroleague, A1... > Στα παρκέ > Α1 Basket League > Γενικές συζητήσεις
thrylos7
Ολοκληρωμένη άποψη περί του θέματος δεν έχω, αφορμή για τη δημιουργία του topic στάθηκε το άρθρο του Σκουντή που δημοσιεύεται στο sportime.gr:

QUOTE
Ως γνωστόν, εμείς οι Ελληνες είμαστε ξερόλες. Και ως ξερόλες, δεν αισθανόμαστε καμιά ανάγκη να… ξεστραβωθούμε και να ανοίξουμε τους ορίζοντές μας.

Η γκρίνια με κατέλαβε την Κυριακή το πρωί, αντικρίζοντας το ακροατήριο στην ημερίδα με θέμα «αθλητικό μάρκετινγκ και μάνατζμεντ» που διοργάνωσε ο ΕΣΑΚΕ, ως παράλληλη εκδήλωση στο All Star Game.

Είχα την τιμή να συντονίσω αυτήν την εκδήλωση και κάποια στιγμή φοβήθηκα ότι στην προσφώνησή μου -«κυρίες και κύριοι»- κάποιος θα πεταγόταν (όπως στην ανεκδοτολογικού χαρακτήρα προεκλογική συγκέντρωση ενός υποψηφίου) και θα έλεγε: «Μπορείς να με λες Γιάννη»!

Ενείχε υπερβολή ο φόβος, αλλά δεν απείχε πολύ από την πραγματικότητα. Σε πείσμα του ελκυστικού θέματος και της ποιότητας των εισηγητών, οι περισσότεροι παράγοντες του ελληνικού μπάσκετ έλαμψαν διά της απουσίας τους, αποδεικνύοντας ότι αγρόν αγοράζουν για τη βελτίωση του επιπέδου τους και την ενίσχυση των επενδύσεών τους…

Η Μπέτυ Καζακοπούλου, ο Απόστολος Μαλάκος, ο Κώστας Τσοτσουμάνος και ο Χρήστος Μαλαβάκης είπαν πολλά και ενδιαφέροντα, που αφορούν βασικούς τομείς του επαγγελματικού μπάσκετ. Την ίδια στιγμή οι άμεσα ενδιαφερόμενοι είτε έπιναν καφέ έξω από την αίθουσα είτε προσπαθούσαν να νικήσουν το… πάπλωμα μετά το ξενύχτι στα πολιτιστικά κέντρα της Λαμίας!

Εν τέλει είχε απόλυτο δίκιο ο Απόστολος Μαλάκος: το ελληνικό μπάσκετ αναδεικνύει νέους παίκτες, προπονητές, διαιτητές και δημοσιογράφους, αλλά αποπνέει τη μούχλα των παραγόντων του!

Ο παλαιοκομματισμός είναι κακός σύμβουλος και γίνεται χειρότερος, παρέα με το μικροκομματισμό. Τα τελευταία χρόνια το ελληνικό μπάσκετ υπέφερε από την εσωστρέφειά του, αλλά τώρα έχει τις ευκαιρίες να ξαναβγεί προς την κοινωνία και να στήσει καινούργιες γέφυρες με όλα τα στρώματα και κυρίως με τη νέα γενιά…

Εδώ απαιτούνται όραμα, εθνική στρατηγική και συγκεκριμένο πρόγραμμα. Οι αποσπασματικές και μεμονωμένες πρωτοβουλίες δεν επαρκούν και απλώς καταδεικνύουν την ένδεια σε φωτισμένα μυαλά και σε ικανούς τεχνοκράτες.


Έκανα αρκετή ώρα να δημιουργήσω το topic, καθώς είχα πολλούς υποψήφιους τίτλους για το θέμα... Πάρα πολλούς, δυστυχώς...
oh bane bane
Το πρόβλημα έχει για μένα δύο αιτίες:

1. Η γενικότερη νοοτροπία του Ελληνα ότι τα ξέρει όλα και το γενικό διοικητικό έλλειμα στη χώρα.

2. Το γεγονός ότι οι ομάδες, όπως είναι τα πράγματα στο ελληνικό μπάσκετ, αλλά και γενικά στον επαγγελματικό αθλητισμό, δεν "καίγονται" να οργανωθούν. Και δεν τους ενδιαφέρει γιατί:

α) Ο επαγγελματικός αθλητισμός δεν αφήνει πολλά περιθώρια για άσκηση κερδοσκοπικής δραστηριότητας. Ο έλληνας "πρόεδρος" ασχολείται με μια ομάδα είτε από αγάπη (Γιαννακόπουλος), είτε για πολιτική δύναμη (Κόκκαλης), είτε για να κάνει πιο εύκολα παρανομίες και για να ξεπλένει μαύρο χρήμα. Κανείς σχεδόν δεν ασχολείται -και ούτε θα μπορούσε βέβαια- να βγάλει κέρδος, να βάλει 5 ευρώ και μετά από 3 χρόνια να τα έχει κάνει 8.

β) Σε αντίθεση με τα ανεπτυγμένα επαγγελματικά πρωταθλήματα (ΝΒΑ, Ισπανία, Ιταλία), όπου η πορεία για το κέρδος είναι:
επένδυση -> ενδιαφέρον από τους θεατές -> αγορά του προϊόντος (εισιτήρια, τηλεοπτικά, χορηγίες, αναμνηστικά και άλλα) -> έσοδα

στην ελλάδα είναι:
επιχορήγηση οπαπ και ερτ -> έσοδα.

Επομένως δεν υπάρχει λόγος για μία ΚΑΕ να επενδύσει στο μάρκετινγκ προκειμένου να δημιουργήσει έσοδα. Γιατί να δώσει π.χ. 5 δρχ. για να υπάρχει στο γήπεδο μασκότ; Ακόμα κι αν αυτή η κίνηση φέρει περισσότερο κόσμο στο γήπεδο, άρα και περισσότερα έσοδα, ο ¨πρόεδρος" ξέρει ότι από τα στάνταρ έσοδα οπαπ-ερτ, θα βγάλει την χρονιά κουτσα στραβα.

Για παράδειγμα ο Μακεδονικός χωρίς κόσμο, χωρις τηλεοπτική κάλυψη, χωρίς χορηγούς, χωρις τακτοποιημένα οικονομικά, κρατάει ομάδα στην Α1 με μπάτζετ 400.000€. Και μαγκιά του, αφού έτσι λειτουργούν τα πράγματα.

Τα πράγματα αλλάζουν με αργούς, έστω, ρυθμούς. Η επιβολή της νομοθεσίας από διεθνείς φορείς "αναγκάζει" τις ομάδες να λειτουργούν πιο ορθολογικά. Τέτοιες "άνωθεν" εντολές είναι οι νόμοι της Ευρωπαϊκής Ενωσης για το εργατικό δίκαιο, τα κριτήρια που θεσπίζει η ΟΥΕΦΑ στο ποδόσφαιρο και η ΟΥΛΕΜΠ στο μπάσκετ κ.α.

Αυτό είναι και το μοναδικό που με κάνει να ελπίζω ότι θα βρω δουλειά μετά το καλοκαίρι...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.