QUOTE (Gkos @ Feb 2 2019, 22:09 )
https://www.to10.gr/dekaria/545910/den-thel...BVEdxrkNEOziJPEΔεν θέλουμε φοιτητές – πρωταθλητές…Η τροπολογία του υπουργείου Παιδείας που μειώνει τις θέσεις εισακτέων κατά 33,33% και απαιτεί 11,11% περισσότερα μόρια στις πανελλαδικές για τους μαθητές - πρωταθλητές, πλήττει καίρια το κύτταρο του αθλητισμού μας, τις ηλικιακές υποδομές στα σπορ...
Πέρασε στα ψιλά τις προηγούμενες ημέρες (μέσα στον γενικό χαμό με τη… Βόρεια Μακεδονία), αλλά για ακόμη μια φορά επιβεβαιώθηκε η «εχθρικότητα» αυτής της κυβέρνησης ως προς το κύτταρο του αθλητισμού μας, τον ερασιτεχνικό και κυρίως ως προς τη συνέχεια και την ανάπτυξή του, τις ηλικιακές υποδομές! Με τροπολογία, λοιπόν, το υπουργείο Παιδείας «επαναρύθμισε» τις προϋποθέσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ των μαθητών – αθλητών δυσχεραίνοντας ακόμα περισσότερο την πρόσβασή τους, ωθώντας τους ουσιαστικά στην διακοπή της αθλητικής δραστηριότητας, εν όψει των πανελλαδικών εξετάσεων…
Όλα είχαν ξεκινήσει πέρσι, από εκείνη την «περίεργη» απόφαση του ΣτΕ (την οποία είχαν προκαλέσει προσφεύγοντας γόνοι δικαστικών), που θεωρούσε προβληματικά τα «ευεργετήματα» -του αθλητικού νόμου του 1999- υπέρ των υποψηφίων μαθητών/αθλητών και «κούμπωσαν» τις προάλλες, καθώς πλέον θα απαιτούνται 11,11% περισσότερα μόρια να συγκεντρώσει κάποιος στις γραπτές εξετάσεις για να διεκδικήσει κατά 33,33% λιγότερες θέσεις εισακτέων…
Ο νομοθέτης, αναγνωρίζοντας το πόσο δύσκολο είναι να συνδυαστεί ο πρωταθλητισμός στην εφηβική ηλικία με την απρόσκοπτη διάθεση ωρών για μελέτη και προκειμένου να μην διαταραχθεί η αθλητική συνέχεια στις ευαίσθητες ηλικίες των 16, 17 και 18 ετών, είχε προβλέψει μια 20ετία τώρα να πριμοδοτούνται ελαφρώς οι κάτοχοι πανελλήνιων νικών, το αθλητικό μέλλον της χώρας που θα ήθελε παράλληλα να σπουδάσει κάτι διαφορετικό από το σπορ στο οποίο διακρίνεται…
Π.χ., αν κάποιος ήθελε να περάσει σε τμήμα του Πολυτεχνείου, όπου μπαίνουν 100, θα είχε να διεκδικήσει 5 επιπλέον θέσεις μεταξύ των συναθλητών του και μόνο, αρκεί να συγκέντρωνε το 90% της βάσης του τελευταίου κανονικά εισακτέου, του 100ου! Προσοχή, δεν στερούσε καμία θέση από άλλον (μη αθλητή) υποψήφιο, ώστε να διαταρράσεται η συνταγματικά κατοχυρωμένη ισότητα των πολιτών…
Από φέτος, όμως (στο παραπάνω παράδειγμα) οι επιπλέον των 100 θέσεις για πρωταθλητές θα είναι πια 3 και για να διεκδικηθούν θα πρέπει ο υποψήφιος μαθητής – αθλητής να συγκεντρώνει το 100% της βάσης του τελευταίου κανονικά εισακτέου, προσθέτοντας στα μόρια που έγραψε το ποσοστό πριμοδότησης της πανελλήνιας επιτυχίας του στο άθλημα που δραστηριοποιείται…
Η παράλληλη μείωση, λοιπόν, των «υπεράριθμων» θέσεων (κατά 33,33%) σε συνδυασμό με την αύξηση (κατά 11,11%) των απαιτούμενων βαθμών στις πανελλαδικές θα φέρει άμεσα ένα κύμα εγκατάλειψης της αθλητικής προσπάθειας για τα παιδιά της Β’ και της Γ’ Λυκείου. Θα φύγουν από τους αγωνιστικούς χώρους, θα εγκαταλείψουν προπονήσεις και αγώνες προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις αυξημένες χρονικές υποχρεώσεις φροντιστηρίων και μελέτης! Πλήγμα στην καρδιά της αθλητικής παραγωγής της χώρας
Γιατι λοιπον να μην αυξηθουν οι θεσεις απο 5 σε 7 και να μην πεσει το ποσοσοστο απο το 90% στο 80; Δεν βγαινει ακρη με την γκρινια στα παντα με χρησιμοποιηση αριθμων χωρις καμια παραπανω εξηγηση. Οποιος θελει να κανει πρωταθλητισμο, ξερει πως χρειαζονται και θυσιες. Δυο ποδια σε ενα παπουτσι ετσι και αλλιως ειναι παντα δυσκολο (οχι αδυνατο κατα εμε στην περιπτωση μας) να μπουν. Υπαρχει αλλωστε και ο αθλητισμος, χωρις "πρωτα" και υπαρχουν και αλλα ενδιαφεροντα εκτος του αθλητισμου. Γιατι να μην εχει και ενα ποσοστο ας πουμε καποιος που ασχολειτε με την μουσικη π.χ ; Επειδη εδω δεν υπαρχει ανταγωνισμος και πρωτη ή τελευταια θεση;
Για εμενα παλι το ζητουμενο ειναι να σταματησει η λογικη των πανελλαδικων, που απαιτει απο εναν εφηβο να μην κανει τιποτα αλλο στην ζωη του για δυο τουλαχιστον χρονια απο συνεχη φροντιστηρια.
Να μην κοροιδευουμε τον εαυτο μας.
Ελαχιστα παιδια στον χωρο του μπασκετ, που εχω καλη εικονα, εχουν αυτη την στιγμη την δυνατοτητα να χτυπησουν δυο "μεγαλους στοχους", ας πουμε ιατρικη και πρωταθλημα με την ομαδα τους.
Κομματι του "μεγαλωματος τους" ειναι να μπορεσουν να κανουν και επιλογες. Δικες τους, οχι των γονιων τους, παρα μονο με την βοηθεια τους.
Το εχω ζησει και το ξερω προσωπικα. Σχολειο και αθλητισμος μπορουν να πανε μαζι, με λιγοτερα φροντιστηρια και εφικτους και επιθυμητους στοχους. Αν δεν μπορουν παιδια 17 χρονων να βρουν 10 ωρες την βδομαδα για να αθληθουν, κατι παει λαθος στην ζωη τους και δεν ειναι η μοριοδοτηση αυτο.
Θα ειχε ενδιαφερον μια στατιστικη μελετη να μας δειξει ποσοι εφηβοι "πρωταθλητες" ακομα και καποιοι με ιδιωτικες υποτροφιες, μπορεσαν στο ελαχιστο να πλησιασουν υψηλες βαθμολογικα σχολες, ακομα και με τα μορια.
Οπως και να γινει η μερα εχει 24 ωρες και η βδομαδα 168. Καποιος που θελει με ομαδικες προπονησεις και ατομικες κλπ κλπ 12 με 16 και αλλες 18-20 για φροντιστηρια 56 για υπνο και καμια 30αρια για σχολειο (αφηνω εξω γλωσσες και αλλα ενδιαφεροντα) απλα δεν μπορει να χτυπησει δυο στοχους με την ιδια επιτυχια, οτι και να κανει. Σωστες επιλογες λοιπον, μεχρι να αλλαξει, αν ποτε, το απανθρωπο συστημα των πανελλαδικων και κατα συνεπεια η φαμπρικα των φροντιστηριων. Τα μορια ειναι να χουμε να λεμε....
Η γνωμη μου, με λιγα λογια. Ειναι αλλωστε μεγαλο το θεμα της παιδειας για να μενουμε μονο στα μορια των "πρωταθλητων".