Ανάλυση του Grand Prix στον Καναδά από το Msfree.gr
QUOTE
Σε έναν από τους πιο επεισοδιακούς αγώνες των τελευταίων ετών, ο Lewis Hamilton κατάφερε να πάρει την πρώτη του νίκη στον 6ο μόλις αγώνα της καριέρας του. Το Καναδικό Grand Prix, όμως, θα μείνει στην ιστορία όχι μόνο για τη νίκη του νεαρού Βρετανού αλλά και για όλα όσα συνέβησαν: Η τρομακτική σύγκρουση του Kubica, οι ποινές, οι μαύρες σημαίες και οι 4 φορές που βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, συνέθεσαν ένα κοκτέιλ που δεν είχε ξανασερβιριστεί φέτος. Ο Nick Heidfeld, κάνοντας έναν πάρα πολύ καλό αγώνα, τερμάτισε στη 2η θέση ενώ ο Alex Wurz ανέβηκε στην 3η θέση του βάθρου, παρότι ξεκίνησε 19ος! Στις επόμενες θέσεις τερμάτισαν οι οι Heikki Kovalainen, Kimi Raikkonen, Takuma Sato, Fernando Alonso και Ralf Schumacher. Massa και Fisichella αποκλείστηκαν με μαύρη σημαία ενώ άλλοι 8 πιλότοι εγκατέλειψαν για διάφορους λόγους
Στην εκκίνηση ο Jenson Button δεν κατάφερε να ξεκινήσει, αλλά ευτυχώς δεν προκάλεσε περισσότερα προβλήματα. Ο Fernando Alonso όρμηξε μπροστά αλλά στην πρώτη στροφή, προσπαθώντας να καθυστερήσει το φρενάρισμα, έχασε το σικέιν και μετά την έξοδό του στο γρασίδι ξαναμπήκε στον αγώνα στην 3η θέση, πίσω από τον Lewis Hamilton και τον Nick Heidfeld. Ο Kimi Raikkonen προσπάθησε να κάνει κάτι παρόμοιο με τον Alonso αλλά ήταν πιο συγκρατημένος και δεν είχε έξοδο, ωστόσο έχασε μία θέση από τον Nico Rosberg.
Ενώ ο Hamilton άρχισε να απομακρύνεται με ταχύ ρυθμό, ο Mark Webber έκανε ένα λάθος και γύρισε στη στροφή Νο 1, ενώ προσπαθούσε να περάσει τον Kubica, και έπεσε 14ος. Όμως, ο Αυστραλός έβαλε το κεφάλι κάτω και στους επόμενους γύρους προσπέρασε τους Coulthard και Βarrichello για να ανέβει 12ος. Ο Scott Speed έπεσε πάνω στο πίσω μέρος της Williams του Wurz, με αποτέλεσμα να καταλήξει στον τοίχο και να εγκαταλείψει, ενώ έσπασε και ένα κομμάτι από την πίσω αεροτομή του Αυστριακού. Ο Heikki Kovalainen έκανε μέχρι εκείνο το σημείο πολύ καλό αγώνα, έχοντας ανέβει μέχρι τη 15η θέση στο 15ο γύρο του αγώνα.
Ο Fernando Alonso προσπαθούσε με κάθε τρόπο να πιέσει, και αυτό τον οδηγούσε σε αρκετά λάθη, με αποτέλεσμα να αρχίσει να τον πλησιάζει ο Felipe Massa. Η πίεση απέδωσε και ο Alonso έκανε για 3η φορά λάθος στην πρώτη στροφή. Αυτήν τη φορά το πλήρωσε, αφού ο Massa τον πέρασε και πήρε την 3η θέση. Στο μεταξύ ο Hamilton συνέχισε να απομακρύνεται στην κορυφή, με τη διαφορά του από τον Heidfeld να έχει σταθεροποιηθεί σε περισσότερα από 10 δευτερόλεπτα. Πολύ καλό αγώνα έκανε ο Nico Rosberg, που κρατούσε με άνεση την 5η θέση και τον Raikkonen πίσω του.
1ος ανεφοδιασμός
Ενώ όλοι άρχισαν να αναρωτιούνται για τη στρατηγική των ομάδων, ο Nick Heidfeld ήταν ο πρώτος που μπήκε στα pit της BMW Sauber, στο 19ο γύρο. Ο Lewis Hamilton ήταν ο επόμενος που έκανε αυτήν την επίσκεψη 2 γύρους αργότερα. Σαφής στρατηγική 2 ανεφοδιασμών και για τους δύο πιλότους. Ωστόσο, στον επόμενο γύρο το Safety Car έκανε την εμφάνισή του, καθώς ο Sutil έριξε τη Spyker στον τοίχο και έπρεπε το κατεστραμμένο μονοθέσιο να απομακρυνθεί. Οι Alonso και Rosberg πρόλαβαν την τελευταία στιγμή να μπουν στα pit, προτού κλείσουν, όπως ορίζουν οι νέοι κανονισμοί. Όταν ξανάνοιξε το pit lane, όλοι οι πιλότοι έσπευσαν να ανεφοδιαστούν, με τον Raikkonen να περιμένει πίσω από τον Massa.
Τρομακτικό ατύχημα του Kubica
Το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε μέσα στον 26ο γύρο αλλά ξαναβγήκε αμέσως μετά, ύστερα από την τρομακτικότατη σύγκρουση του Robert Kubica. Η BMW Sauber του Πολωνού ακούμπησε στο πίσω μέρος μιας Toyota, ύστερα απογειώθηκε και αφού έπεσε πάνω στη σταματημένη Toro Rosso του Speed χτύπησε στον τοίχο και έκανε 1-2 στροφές, προτού καταλήξει κυριολεκτικά διαλυμένη στην άσφαλτο. Παρότι το ατύχημα μας άγχωσε πολύ, ο Kubica βγήκε από τα συντρίμμια σε αρκετά καλή κατάσταση, σύμφωνα με την ανακοίνωση του μάνατζέρ του, καθώς οι αναφορές κάνουν λόγο μόνο για ένα σπασμένο πόδι.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας έμεινε για αρκετούς γύρους στην πίστα, την ώρα που ανακοινώθηκαν ποινές 10 δευτερολέπτων παραμονής στα pit για τους Alonso και Rosberg, γιατί εισήλθαν στα pit ενώ δεν επιτρεπόταν. Ο αγώνας ξανάρχισε στον 33ο γύρο με τη σειρά να έχει διαμορφωθεί ως εξής: Hamilton, Heidfeld, Alonso, Rosberg, Davidson, Schumacher, Webber, Massa, Fisichella και Raikkonen. Οι Davidson και Ralf δεν είχαν κάνει ακόμα ανεφοδιασμό, έτσι βρέθηκαν τόσο ψηλά. Ύστερα από όλα αυτά τα επεισόδια, περισσότερο χαμένη ήταν η Ferrari, που είδε τα μονοθέσιά της να έχουν χάσει πολλές θέσεις. Και σαν να μην έφταναν αυτά, ο Takuma Sato στον 35ο γύρο προσπέρασε τον Kimi Raikkonen και πήρε τη 10η θέση.
Η έκτιση των ποινών
Οι Fernando Alonso και Nico Rosberg μπήκαν στον 35ο γύρο στα pit για να εκτίσουν τις ποινές τους, με τον Alonso να επιστρέφει στην 9η θέση. Ο Γερμανός της Williams στην προσπάθειά του να περάσει τον Trulli στο τέλος της ευθείας , έκανε τετακέ και έχασε έτσι πολύ χρόνο. Το ευτράπελο του αγώνα σημειώθηκε στα pit της Super Aguri, όταν ο Davidson μπήκε για τον ανεφοδιασμό του αλλά δεν υπήρχε κανείς από τους μηχανικούς του να τον περιμένει! Ο David Coulthard ήταν ο επόμενος που εγκατάλειψε, παρκάροντας στα πιτ της Red Bull.
Ο Fernando Alonso πέρασε τον Kovalainen και πήρε την 8η θέση, την ώρα που ο Massa Πίεζε τον Webber αλλά δεν κατάφερνε να τον περάσει. Στον 45ο γύρο ο Ralf μπήκε για πρώτη και μοναδική φορά στα Pit της Toyota για ανεφοδιασμό. Στον 50ό γύρο ο Albers χτύπησε στον τοίχο και γέμισε ξανά με συντρίμμια στην πίστα.
Κι άλλο Safety Car, κι άλλες ποινές
Τα κομμάτια της Spyker έπρεπε να απομακρυνθούν, οπότε στην πίστα ξαναβγήκε το αυτοκίνητο ασφάλειας. Λίγη ώρα αργότερα ανακοινώθηκαν κι άλλες ποινές, πιο βαριές αυτήν τη φορά. Οι Felipe Massa και Giancarlo Fisichella είδαν τη μαύρη σημαία, δηλαδή αποκλείστηκαν από τον αγώνα, επειδή βγήκαν από τα Pit ενώ ήταν αναμμένο το κόκκινο φως. Την ευκαιρία αυτήν εκμεταλλεύτηκαν οι περισσότεροι πιλότοι και μπήκαν για τον τελευταίο ανεφοδιασμό. Οι Raikkonen και Alonso μπήκαν ταυτόχρονα, αλλά οι μηχανικοί της McLaren ήταν λίγο γρηγορότεροι, βγάζοντας τον Ισπανό μπροστά από τον Φινλανδό.
Ο Hamilton συνέχισε να προηγείται με σχετική άνεση, ενώ ο Alonso οδηγούσε μανιασμένα, προσπερνώντας αλλά και κάνοντας λάθη. Στον 56ο γύρο ο Liuzzi ήταν ο επόμενος που φίλησε τον «τοίχο των πρωταθλητών», με αποτέλεσμα να ξαναεμφανιστεί το αυτοκίνητο ασφαλείας για άλλη μία φορά. Ο Jarno Trulli ανεφοδιάστηκε, αλλά με την έξοδό του ο Ιταλός είχε έξοδο και εγκατάλειψε, ενώ το αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν ακόμα στην πίστα. Με την επανέναρξη του αγώνα, οι Barrichello και Wurz βρίσκονταν στις θέσεις 3 και 4, αλλά χωρίς να έχουν κάνει το 2ο ανεφοδιασμό τους.
Ο Barrichello ήταν αυτός που τον έκανε, ενώ στην Toyota έβλεπαν με διάπλατα μάτια τον Takuma Sato να προσπερνά στα ίσια τον Ralf Schumacher. O Ιάπωνας βρέθηκε στην 7η θέση και άρχισε να πιέζει τον Fernando Alonso, τον οποίο τελικά προσπέρασε δύο γύρους πριν από το τέλος και ανέβηκε στην 6η θέση! Ο Wurz προσπάθησε να πιέσει τον Heidfeld, αλλά δεν επιχείρησε κάτι, όντας απολύτως ικανοποιημένος με την 3η θέση. Τελικά, ο Lewis Hamilton πέρασε πρώτος τη γραμμή του τερματισμού, με τον Nick Heidfeld να είναι 2ος και τον Alex Wurz 3ος. Ακολούθησαν οι Heikki Kovalainen, Kimi Raikkonen, Takuma Sato, Fernando Alonso και Ralf Schumacher.
Μετά το Grand Prix του Καναδά, ο Lewis Hamilton αποσπάστηκε 8 βαθμούς από τον 2ο της βαθμολογίας του πρωταθλήματος οδηγών Fernando Alonso, αφού ο Βρετανός έχει 48 βαθμούς και ο παγκόσμιος πρωταθλητής 40. Ο Felipe Massa παρέμεινε στους 33 και ο Kimi Raikkonen πήγε στους 27. στο πρωτάθλημα κατασκευαστών το προβάδισμα της McLaren μεγάλωσε ακόμα περισσότερο, αφού πλέον έχει 88 βαθμούς έναντι 60 της Ferrrari