Από pathfinder.gr
QUOTE
Η θρυλική μορφή των Deep Purple και η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης συμπράττουν στις 30 Ιουνίου στην πρώτη συναυλία συμφωνικού ροκ στην Ελλάδα. Ο καλλιτεχνικός δ/ντης της ΚΟΘ μιλά στην Ert Online γι' αυτήν την πολυαναμενόμενη συνεργασία
Το Σάββατο 30 μηνός, κοντραμπάσα και τσέλα, βιόλες και βιολιά, τρομπέτες, τρομπόνια, τούμπες και σαξόφωνα, όμποε και φαγκότο, τύμπανα, γρανκάσες, γκονγκ και ταμπούρα, όλα τα όργανα της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης (ΚΟΘ) παρατάσσονται σε …ροκ ετοιμότητα για να υποδεχθούν τον "Μεγάλο Βρετανό" της hard rock μουσικής, τον Ian Gillan, ο οποίος καταφθάνει σόλο στη σκηνή του Θεάτρου της Γης, στη συμπρωτεύουσα, για να ερμηνεύσει "σκληρούς ύμνους" σε συμφωνική εκδοχή.
Η του Γκίλαν ανάβαση στη θεσσαλονικιώτικη σκηνή θα σηματοδοτήσει την πρώτη στα διεθνή χρονικά σύμπραξη ελληνικής ορχήστρας με καλλιτέχνη της ροκ.
Η θρυλική μορφή των Deep Purple μπροστά σε ένα ευχάριστα ετερόκλητο κοινό θα παρουσιάσει συμφωνικές διασκευές διαχρονικών αγαπημένων κομματιών που τον καταξίωσαν. Ποιές; Black night, Highway star, Woman From Tokyo, Fireball, Strange Kind of Woman, Ted the Mechanic, When A Blind Man Cries, Perfect Strangers και φυσικά Smoke on the Water.
Η πρώτη συναυλία συμφωνικού ροκ στην Ελλάδα
Αρχιτέκτονας της ιδιότυπης συνεύρεσης ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΚΟΘ Μύρων Μιχαηλίδης , γνωστός για τις εκσυγχρονιστικές του προτάσεις και ιδέες. "Η ροκ μουσική είχε και έχει σίγουρα κάτι να πει. Πάνω απ’ όλα γιατί ξεπήδησε μέσα από κοινωνικές ανάγκες και γιατί ασχολήθηκαν μαζί της ιδιαίτερα προικισμένοι καλλιτέχνες" εξηγεί ο πολυπράγμων μαέστρος, ο οποίος δηλώνει ότι εκτός από τους Deep Purple, λατρεύει τους Scorpions, τους Pink Floyd και τους Queen.
Ο Μύρων Μιχαηλίδης
"Το συμφωνικό άκουσμα δεν είναι οικείο σε μία εποχή όπου κυριαρχεί ο ηλεκτρονικός ήχος. Με τη συναυλία αυτή, πολλοί φίλοι της ροκ μουσικής θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη μαγεία του ήχου της συμφωνικής ορχήστρας και μάλιστα μέσα από το δικό τους "οικείο" άκουσμα. Στην ορχήστρα μας έχουμε πλέον σαφή δείγματα ότι με τον τρόπο αυτό "διεισδύουμε" και κερδίζουμε ένα κοινό και για άλλες συναυλίες, ένα κοινό, το οποίο διαφορετικά θα μπορούσε να μην έρθει ποτέ σε μία συναυλία συμφωνικής μουσικής", συμπληρώνει.
Η ανταπόκριση του Ian Gillan στην πρόταση της ΚΟΘ για συνεργασία "ήταν άμεση και πρόθυμη", λέει ο Μυρων Μιχαηλίδης. Όσο για την επιλογή του, ήταν μάλλον μονόδρομος. "Ας μην ξεχνάμε ότι ο Gillan είναι από τους πρωτοπόρους σε συνεργασίες με συμφωνικές ορχήστρες" υπενθυμίζει ο διευθυντής της ΚΟΘ, απευθυνόμενος στους νεότερους που δεν έχουν στη δισκοθήκη τους το εντυπωσιακό"Concerto for group and orchestra", τη μνημειώδη συνάντηση των Deep Purple με τη Royal Philharmonic Orchestra στο Royal Albert Hall, το 1969. Ένα συνθετικό δημιούργημα του John Lord σε στίχους του Gillan, που πάντρευε για πρώτη φορά στην ιστορία την κλασσική με τη ροκ.
Έκτοτε ο Gillan, μοιράστηκε ξανά και ξανά τη σκηνή με ορχήστρες διεθνούς βεληνεκούς για συναυλίες συμφωνικού ροκ. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια έχει τραγουδήσει δύο φορές με τον Luciano Pavarotti αποδίδοντας σε ντουέτο την άρια Nessun Dorma.
Στη συναυλία της 30ης Ιουνίου, την ΚΟΘ θα διευθύνει ο Γερμανός αρχιμουσικός Friedemann Riehle , ο οποίος μερίμνησε για τις διασκευές κάποιων κομματιών των Deep Purple, που έγιναν ειδικά για την περίσταση. Αν και είναι ένας από τους γνωστότερους τακτικούς συνεργάτες της περίφημης Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Πράγας, εντούτοις το όνομα του έχει συνδεθεί με την επιτυχημένη ιδέα να συμπεριλάβει τα καλύτερα κομμάτια από διάσημα ροκ συγκροτήματα που δεν υπάρχουν πλέον, στο συμφωνικό ρεπερτόριο.
Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης ένα από τα δύο σημαντικότερα συμφωνικά σχήματα της Ελλάδας θα τεθεί υπό τις εντολές της δικής του μπαγκέτας. Εκτός από τα κομμάτια των Deep Purple θα ακουστούν επίσης η "δροσερή" Εισαγωγή από την Carmen του Bizet και τη Rhapsody in Blue του Gerswin, με τον Χαράλαμπο Αγγελόπουλο στο πιάνο.
Ραντεβού στο θέατρο της Γης λοιπόν για μια αξέχαστη βραδιά, η οποία ξεκαθαρίζει ότι θα είναι ροκ, γι' αυτό ...μη την φοβάστε!
Έχω μια περιέργεια να δω πως θα είναι τα κομμάτια, μιας και οι όποιες αλλαγές δε θα είναι από τον Jon (και όχι John) Lord, αλλά από (σημαντικότατο) άτομο εκτός συγκροτήματος...
Ειδικά αν δεν έχει όργανα ροκ συγκροτήματος, θα υπάρχει ακόμα μεγαλύτερη περιέργεια. Αν και δε νομίζω να έχει γίνει ποτέ κάτι τέτοιο.